luni, 14 iunie 2010

Lista de scuze pe care oamenii le invoca

Simte-te mizerabil sau automotiveaza-te, orice vrei sa faci este tot timpul alegerea ta

La sfârşitul cărţii sale, Think And Grow Rich, Napoleon Hill are o listă cu scuze pe care oamenii le invocă. Ai auzit vreodată pe cineva spunând asta – sau poate ai spus chiar tu:

Dacă aş avea bani…
Dacă nu aş avea familie şi copii…
Dacă aş avea o educaţie mai bună…
Dacă aş avea timp…
Dacă aş fi sănătos…
Dacă ceilalţi m-ar înţelege…
Dacă ar fi condiţii diferite…
Dacă m-aş putea întoarce în timp…
Dacă nu mi-ar fi frică de părerea lor…
Dacă aş avea o şansă…
Dacă mi s-ar da o şansă…
Dacă aş avea o slujbă mai bună…
Dacă alţii nu ar avea ciudă pe mine…
Dacă nu s-ar întâmpla nimic care să mă oprească…
Dacă aş fi mai tânăr…
Dacă aş putea face ce vreau eu…
Dacă m-aş fi născut bogat…
Dacă aş cunoaşte oamenii potriviţi…
Dacă aş avea talentul pe care alţi oameni îl au…
Dacă nu aş fi ratat oportunităţile pe care le-am avut…
Dacă oamenii din jur nu m-ar enerva…
Dacă cineva m-ar ajuta…
Dacă aş trăi în altă ţară sau alt oraş…
Dacă aş avea personalitatea pe care o vreau…
Dacă nu aş mai avea datorii…
Dacă aş putea să încep…
Dacă nu aş fi eşuat…
Dacă aş şti cum…
Dacă nu s-ar opune toată lumea…
Dacă nu aş avea aşa multe griji…
Dacă mi-ar cunoaşte lumea abilităţile…
Dacă oamenii nu ar fi aşa proşti… (nu te plânge; asta s-ar putea
să fie în avantajul tău într-o bună zi…)
Dacă aş avea încredere în mine…
Dacă nu aş avea ghinion…
Dacă aş fi fost născut sub o stea norocoasă…
Dacă nu ar fi adevărat că “aşa este viaţa şi nu putem schimba nimic”…
Dacă nu aş fi avut un “trecut”…
Dacă aş fi avut afacerea mea…
Dacă oamenii m-ar asculta…

Sau DACĂ – iar acesta este cel mai mare dintre toţi ‘dacă’ – aş fi avut curajul să mă văd aşa cum sunt în realitate, aş fi aflat ce anume nu este în regulă cu mine şi aş fi corectat acel lucru. Apoi, poate aş avea ocazia să profit de pe urma greşelilor mele şi să învăţ ceva în urma greşelilor celor din jur.

Şi, acum, poate aş fi unde îmi doresc să fiu, DACĂ aş petrece mai mult timp analizând şi corectând defectele mele şi mai puţin timp căutând scuze să le acopăr.

(Pera inspire me)

Un comentariu:

realbadpisy spunea...

interesanta chestie!