joi, 23 decembrie 2010

1 Stapaneste-ti mintea

   In parabola spirituala pe care am postat-o pe 13 decembrie, gradina este simbolul mintii. 

Daca am grija de mintea mea, daca o hranesc si o cultiv asemenea unei gradini fertile, bogate, ea va inflori cu mult peste asteptarile mele. Dar daca las buruienile sa prinda radacini, nu voi atinge niciodata pacea durabila a mintii si armonia interioara profunda.

   Ma uit la deseurile toxice pe care cei mai multi oameni le arunca in gradinile fertile ale mintii lor in fiecare zi: ingrijorarile, anxietatea, agitatia legata de trecut, planurile de viitor si fricile create de ei insisi, care fac prapad in lumea interioara.

   Nu pot controla vremea, traficul sau starile celor din jurul meu, dar cu siguranta pot controla atitudinea mea fata de aceste evenimente.

   Lumea mea exterioara reflecta starea lumii mele interioare. Lucrurile sunt intotdeauna create de doua ori, mai intai in planul mintii si apoi, abia apoi, in realitate = PLANIFICARE. Tot ceea ce crez in lumea mea exterioara a inceput cu un simplu plan in lumea interioara, pe vastul ecran al mintii.

   Mintea este un servitor minunat, dar si un stapan cumplit. Mintea este la fel ca oricare alt muschi din corpul meu, il folosesc sau il pierd. Ori eu sunt cel controleaza mintea, ori mintea este cea care ma controleaza.

   Mintea mea are puterea magnetica de a atrage tot ce-mi doresc in viata. Daca lipseste ceva din viata mea, este pentru ca lipseste ceva din gandurile mele.


Tehnica pentru stapanirea mintii - 21 de zile
Inima trandafirului

„Tot ceea ce-ti trebuie pentru a realiza acest exercitiu este un trandafir proaspat si un loc linistit. Locurile naturale sunt cele mai bune, dar si intr-o camera linistita va fi la fel de bine. Incepi sa privesti centrul trandafirului, inima sa. Un trandafir seamana foarte mult cu viata: vei intalni tepi in cale, dar daca ai credinta in visele tale, in cele din urma vei trece dincolo de tepi, catre gloria florii. Continua sa privesti trandafirul, observa-i culoarea, textura si forma. Savureaza-i parfumul si gandeste-te doar la cest minunat obiect din viata ta. La inceput, alte ganduri iti vor patrunde in minte, distragandu-te de la inima trandafirului. Acesta este semnul unei minti neantrenate. Dar nu te ingrijora, imbunatatirile vor aparea curand. Pur si simplu readu-ti atentia asupra obiectului. Curand, mintea ta va deveni puternica si disciplinata. Fii perseverent si petrece perioade din ce in ce mai lungi, savurand inima trandafirului”

Robin Sharma and  Romeo Cretu inspire me!

 


Niciun comentariu: